Kritinė Masė naujoko akimis

Kadangi mano rašomo tinklaraščio (www.youlikeit.lt) formatas neleidžia rašyti asmeninėmis temomis, o kartais taip norisi pasidalinti įspūdžiais su skaitytojais, svečiuojuosi šiame bloge.

Nežinantiems priminsiu – Kritine Mase vadiname kartą per mėnesį vykstantį parodomąjį važiavimą dviračiais.
Pagrindinis šios akcijos tikslas (kiek žinau) parodyti kitiems eismo dalyviams (automobilių vairuotojams), kad dviratininkas yra pilnavertis eismo dalyvis, ir kad reikia jį gerbti.
Esant gerai organizuotojoje grupėje tave tikrai gerbia – praleidžia, kaip nesustabdomą iš kelių šimtų vagonų sudarytą traukinį.
Kadangi dalyvavau pirmą karta, pastebėjau tam tikrus įdomius reiškinius – per sąlyginai trumpą važiavimą (apie 80 min.) techninius gedimus patyrė kokie 3 dviračiai, du dviratininkai praradę pusiausvyrą krito (vienas iš jų dėl per lėto važiavimo, ant savadarbio labai aukšto dviračio važiavęs dėdė su raudona klouno nosimi, nuotraukoje kai tik jį galite matyti iš nugaros).

Patiko, kad sugebėta pasirūpinti ir muzika – priekyje kažkas važiavo su pakankamai rimtomis garso kolonėlėmis, o netoli manęs (labiau į eilės galą) važiavo vaikinukas su Kritinės Masės vėliava ir nedidele garso sistema kuprinėje (maitinama nuo nešiojamojo kompiuterio akumuliatoriaus) su skambančia regio, drum’n’base stiliaus muzika. Ačiū jam.
Atskiro dėmesio ir pagarbos verti tie Kritinės Masės dalyviai, kurie savo kūnu blokuodavo automobilių eismą (sustodavo prieš mašinas) sankryžose, žieduose ar prieš, į dviratininkų minią automobiliais įvažiavusius, smarkuolius.

Kadangi šia akcija siekiama parodyti visuomenei, kad dviratis irgi transporto priemonė ir tikėtis ilgalaikių teigiamų pasekmių, nustebino elementarus važiavusių dviratininkų kelių eismo taisyklių pažeidimas – važiavimas per raudoną šviesą.
Galbūt šiai akcijai yra gautas leidimas ir kritinę masę galima traktuoti kaip savotišką eiseną, tuo pačiu jokios oficialios (policijos) palydos nebuvo.
Ar kas iš skaitytojų galėtų paaiškinti kodėl nepaisome šviesoforo signalų?
Bet kuriuo atveju reikia džiaugtis, kad panašių incidentų kaip kad New York’o mieste pas mus nepasitaiko.

9 responses

  1. Panašūs klausimai (dėl važiavimo per raudoną šviesoforo signalą, ir kt.) buvo kilę ir man, juos aprašiau anksčiau šiame įraše: https://veganas.wordpress.com/2008/06/05/su-dviraciu-mieste/

  2. krito dėl lėto važiavimo? tai kam tada toks pasivažinėjimas su chebra reikalingas? reikia bent 14km/h važiuot tiems kas viduriuke, o kas prieky tai išvis 25. na pati šian į turgų su dviratuku važiavau, su atšvaitais ir šalmu :) tai buvo duobės prie kelio krašto, o aš be amortikų… tai ir važiuoju per juostos vidurį kad į duobes nepatekčiau, pravažiuoja mašina ir keleivis (o ne vairuotojas) pradeda man rėkti kokia aš [numoderuota].

    p.s. tvarkykis savo layout, nes submit mygtukas man su Firefox nesuveikė, teko IE jungtis. Nepagarba.

  3. Dėl važiavimo per raudoną viskas labai elementaru: Jei dalis nuvažiuotų, o kita dalis ne, tai įlindus automobiliams tarp masės dalių susidarytų labai pavojinga situacija, o be to toks blaškymasis ir tampymasis labai prailgintų vairuotojų laukimą. Tad abiem pusėm geriau, kad tokia didžiulė minia ramiai pravažiuotų nekliudoma, o tada likęs eismas galėtų ramiai vykti.

  4. Velnias, vis praziopsau ir nesudalyvauju. tikiuos dar siais metais spesiu sudalyvaut, irgi pirma karta, dar neprisnigus. kaip dnb muzikos gerbejas negaliu nepataisyt – “drum and bass“. keep it up ;)

  5. Patys pirmieji kritinės masės važiavimai 2005 metais buvo nedideli, važiuodavom tik viena, dešiniąja juosta ir niekas per raudoną nevažiavo. Tada susirinkdavo tik 50-100 dviračių. Jau po kelių važiavimų pradėjom važiuoti ir per raudoną. Priekiniai KM dalyviai per raudoną nevažiuoja, bet galas važiuoja, nes kitaip sutrūkinėtų visa KM. Kai autobusas įvažiuoja į sankryžą ir jo gaui jau šviečia raudona šviesa jis nesustoja, o yra tempiamas priekio, tai panašiai ir su KM. Taip pat šiais laikais KM užima visą vienos judėjimo krypties kelio pusę, nes yra labai didelė, būtų pavojinga jei dar lenktų pikti automobilių vairuotojai ir šiaip, neliktų jos masiškumo.
    Policijos nėra nes KM yra visiškai neorganizuojama, nėr leidimų, suderintų dokumentų ar išankstinio maršruto. Tai yra chaotiškas ir tikras jos dalyvių savo nuomonės demonstravimas. Kažkada buvo, kad policija bandė lydėti priekyje ir gale bei šiaip sureguliuoti visą važiavimą. Nepavyko jiems, to KM nereikia. Manau, kad KM nėra paradas, kur dviratininkai važiuodami parodo, kas jie ir kaip gerai jie išmano KET, tai labiau yra kova. Aš asmeniškai nebedalyvaučiau joje jei ji taptų oficiali, sureguliuota ir panašiai.
    Viskas yra tik mano asmeninė nuomonė ir pastebėjimai, aš nekalbu už visą KM.

  6. 3 sugede dviraciai tai dar nieko, galima butu tiketis kur kas daugiau. Siek tiek pasizvalgius, matai, kad kokia puse vaziuojanciu dviraciu yra maximiniai. Tai rodo, kad tai nera reguliarus dviraciu vairuotojai (nes reguliariai su maximiniu dviraciu paprasciausiai nepavazinesi), bet proginiai. Zinoma, geriau proginiai, negu nieko (aka vis prisideda prie kulturos populiarinimo [ka galima traktuot ir neigiamai, bet butent dviraciu atveju, jau vien is ekologines puses, tai svarbu]) , bet vistiek nesmagu, kad suvilioti pigiu kainu ir reklamu, zmones vis dar perka ta mesla is abejingu kapitalistu.

  7. […] paskutinį kartą važiavau dviračiu nežinojau, kad galiu būti dar labiau “eko friendly”.Pasirodo žmogus gali persėsti […]

  8. Mhm, tik netikslu sakyt, kad nuo aukštos dvirkos aš nugriuvau. Nevykusiai sustojau. Nes kai su tokiu stoji, nepakanka nuleist vieną koją, reik nulipt ant žemės, ir kaip tik tuo momentu iš šono privažiavo kitas dviratis nepalikdamas man vietos nušokti, tai ir gavosi visas tas chaosas. Laikykitės toliau nuo aukšto dviračio…

  9. ponas Irmantai, nereikia šnekėti žinovo tonu, kai nieko nežinote. Pirmasis kritinės masės važiavimas buvo milžiniškas, dalyvavo 250 dviračių, važiavimas buvo belekoks. antroji kritinė masė buvo šiek tiek mažesnė. po to vykusi kritinė masė, organizuota kartu su dviratininkų klubu, surinko beveik 500 dalyvių. kritinė masė nėra neorganizuojama, tačiau ją organizuoja anonimais norintys likti žmonės. ką, skelbimai ant sienų patys atsiranda? todėl nereikia šnekėti nesąmonių.

    buržujus

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: