Šokiai ir dviračiai – vietoje automobilių eismo


cc XirannisX en Off

Kaip jums patiktų atsidurti mieste, kur nė vienoje centrinių rajonų gatvių nepamatysi nė vienos pravažiuojančios mašinos, užtat visur bus nemažai dviratininkų, riedutininkų, šokančių pagal aerobikos pratimų ritmus arba žaidžiančių įvairius žaidimus tiesiog automobiliams skirtuose keliuose žmonių? Tai – ne utopija, o pagreitį įgaunanti realybė.

San Franciskas. Nuo sekmadienio ryto tūkstančiai miesto gyventojų suėjo ant keturių su puse mylių važiuojamosios kelio dalies juostos. Ne, ne protestui. Vietoje to jie pirmąkart švenčia taip vadinamas Sekmadienio Gatves – iniciatyvą, kurią miestui pasiūlė meras Gavin Newsom. Renginys visiškai uždarė automobilių eismą didelėje centrinio miesto dalyje – važiuojamoji kelio dalis tapo laikinais namais jogos klasių susibūrimams, miestiečiams, šokantiems salsa šokius, ir kitiems… Sekmadienio Gatvės – tai naujovė šiame mieste: taip, net ir San Franciskas stokoja viešų atviro lauko erdvių: vietoj to visur keliai ir zujančios mašinos. Šis reguliariu reiškiniu pretenduojantis tapti renginys nuo šiol suburs žmones, norinčius švęsti atviras ir laisvas nuo anglies dioksido monstrų miesto erdves. Tokį miesto mero sumanymą įkvėpė analogiški automobilių eismo uždarymai Bogotoje, Portlende, Niujorke ir net Stambule. Per pirmąjį tokį miesto renginį pats meras taip pat buvo pastebėtas, risnodamas su savo žmona judria gatve, kartais sustojant pašokti salsa su kitais šokančiais miestiečiais. Sekmadienio Gatvės San Franciske yra pasisekimas, kuris, kaip manoma, gali priartinti miestą prie kiek rimtesnio reikalo: visam laikui uždrausti automobilių eismą pagrindiniame miesto prospekte.

Ši nauja miestų savivaldybių tendencija mažinti automobilių eismą vardan atvirų erdvių aktyviam žmonių laisvalaikiui atėjo ne iš pačios ekonomiškai pažangiausios šalies – Kolumbijos. Tačiau tai yra geras pavyzdys, įrodantis, kad net ir maža ar ekonomiškai ne pati pažangiausia šalis, pavyzdžiui, Lietuva, galėtų tapti progresyvių eko-sąmoningų idėjų pionere. Tiesa, kažkaip sunku yra įsivaizduoti tokias iniciatyvas iš miesto savivaldybės, kurios dviračių takai iki šiol neatitinka jokių normalių standartų, o pati savivaldybė daugiau laiko sugaišta kovodama su gėjų bendruomene nei rimtai dirbdama miestiečių interesams ir jų sveikatai. Ką gi, kol kas šokius Lietuvos miestų gatvėse teks atkelti ateičiai…

***

foto # 2: cc Salim Virji – Laisvas nuo mašinų Niujorkas per „Vasaros Gatves“.

3 responses

  1. Bet uždaro kartais Gedimino prospektą Sostinės dienų ar panašiems renginiams…

  2. žiūrėjau laidą apie kolumbijos transporto sistemą. nuostabiai sutvarkė viską.
    o šitos idėjos labai laukiu ir lietuvoje. aišku, tokių dalykų lietuvoje nemažai, gi blokuoja vis tas gatves, dabar žada pilies gatvę išvis uždaryti. laukiu, kada pilies, didžioji ir vokiečių, bokšto, kazimiero gatvės bus visiškai uždarytos. bus gražu tada :)

  3. Nereali ideja!!! Laukiu nesulaukiu kada tai ivyks ir Lietuvoje!!!!

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: