Ne viskas žalia kas žaliuoja

Būti žaliu Lietuvoje dabar madinga. Nors pas mus vis dar yra klausimų dėl pačios ekologiškumo sąvokos, o stipraus žaliojo judėjimo kaip ir nėra, jau atsiranda veikėjų, darančių pinigus prisidengiant gerais norais. Pora paprastų pavyzdžių:

Žaliojikarta.draugas.lt, kaip rašoma jų svetainėje, yra „pirmoji Lietuvoje jaunimo jungtinė iniciatyva, vienijanti tuos, kurie tiki, kad pradėti tvarkyti pasaulį reikia nuo savęs. “Žalioji karta“ siekia pažangos aplinkosaugos srityje per švietimą ir visuomenės sąmoningumo ugdymą. Remiantis pasauliniais pavyzdžiais, siekiama sudominti Lietuvos jaunimą ekologinėmis temomis ir taip pažadinti likusios visuomenės dalies savimonę. “ Puiku, ane? Taip – kol kas viskas atrodo gerai. Pasižiūrime tada jų svetainę kiek atidžiau – matome, kad orientuojamasi į jaunimą, daugiausiai į paaglius iki 18 metų: lengvas, žaismingas stilius, tūkstančiai narių nuo 6 (!) iki 18 metų… Bet ką taip ryškiai ir atvirai mato jaunieji internautai šioje „jaunimo sąmoningumą“ propaguojančioje svetainėje? Hm… alkoholio reklamą!

Žalioji Karta

Jei taip yra „ugdomi“ žaliai nusiteikę berniukai ir mergaitės, nieko nuostabaus, kad vietoje „žalios kartos“ išauga stiprų potraukį alui turintys potencialūs viešosios tvarkos pažeidėjai. Jei alkoholis oficialiai nėra parduodamas asmenims iki 18 metų, kodėl Internetu jaunimas vis tik YRA skatinamas jį pirkti? Tikiuosi, į šį klausimą artimiausiu metu man atsakys atitinkamos tarnybos.

Na, ir kitas pastebėjimas (ačiū Leonui), šį kartą susietas su ekologinių prekių parduotuvių plėtra:  Vilniuje įsikūrė naujas ekologiškų prekių centras, kuris apjungė dvi parduotuvės, „Holos“ ir „Rasakila“. Jų vadovai pareiškė: „Svarbiausia buvo patogi susisiekimui vieta, geras privažiavimas, didelė automobilių aikštelė.“ Hm? Tai ir buvo svarbiausia? Iš karto matosi, kad vadovai orientuojasi grynai į pelną, o ne į ekologiją. Žmogus, kuriam tikrai rūpėtų ekologija, sudarytų pirmiausia sąlygas apsipirkinėti tiems, kam patogu pasiekti parduotuvę pėščiomis, dviračiu arba visuomeniniu transportu. Kažkodėl esu įsitikinęs, kad „Holos“ ir „Rasakila“ neinvestuoja į, pvz., nemokamą literatūrą savo pirkėjams apie eko-sąmoningą gyvenimo būdą – žinoma, kad ne, nes tokiame leidinyje stambiausiomis raidėmis reikėtų parašyti „MAŽINK SAVO VARTOJIMĄ“, nekalbant jau apie benzininio automobilio pakeitimą į eko-draugiškesnes transporto priemones.

8 responses

  1. Kad ir nera prasmes ko ten trenktis i ta centra. Asortimento visiskai nera ir kainos kosmines. Parduotuves interjeras labai prabangus.. Kam jis toks reikalingas.

    1. Sveiki,

      uzpildykite anketa. aciu, nes labai reikia.
      http://www.publika.lt/apklausa-15-4a193cebbda79.html

      1. Keletas pastabų apie apklausą:

        Klausimas „Pažymėkite svarbiausius ekologiško prekės ženklo pasirinkimo kriterijus“ —> vienas svarbiausių punktų tarp galimų atsakymų variantų turėtų būti ir „Ekologinis žemės ūkis mažiau teršia gamtą“, tačiau tokio net nėra pasirinkti.

        Klausimas „Kaip suprantate ekologiškos prekės sąvoką?“, duotas vienas iš atsakymų yra „Ekologiškos yra tos prekės, ant kurių yra užrašas „Ekologiška prekė“ ir kurios būna specialiai paženklintos „EKOagros“ ženklu“; tačiau EKOagros juk nebenaudojamas ženklas, dabar žymima naujuoju „Ekologinis žemės ūkis“ ženklu.

  2. Labai gudrūs reklamininkai, kad pasirinko būtent Carlsbergą žaliuose buteliuose…

  3. linaskranauskas | Atsakyti

    gal dar galėtų būt įdomu ir tai, kad ta “Žalioji karta“ yra Achema, ir tai jų tinklapy kažkaip uždengta :)

  4. Pamanykit… Pavartykit ComputerBild ankstesnius numerius – per visą puslapį puikuojasi Sobieski degtinės reklama. Gal tą žurnalą skaito ir vyresni žmonės, bet neabejojiu, kad ir daug jaunimo.

  5. Na, reklamų tikriausiai jie patys ten nededa, kaip supratau, reklamas ten draugas.lt deda, kuriame jie ir susikūrė šį tinklapiuką.

  6. Buvau užklausęs dėl alkoholio reklamos jaunimui skirtuose tinklapiuose, tai tegavau štai tokį atsakymą:

    LIETUVOS RESPUBLIKOS ALKOHOLIO KONTROLĖS ĮSTATYMAS
    1995 m. balandžio 18 d. Nr. I-857 Vilnius

    29 straipsnis. Alkoholio reklamos ribojimas
    1. Lietuvos Respublikoje draudžiama visų formų alkoholio reklama:
    1) skirta vaikams ir paaugliams iki 18 metų;
    2) kurioje dalyvauja asmenys iki 18 metų;
    3) kurioje dalyvauja sportininkai, gydytojai, politikai, meno ir mokslo
    įžymybės, kiti garsūs visuomenės veikėjai, naudojamas jų asmuo, vardas,
    atvaizdas ir pan.;
    4) siejanti alkoholio vartojimą su fizinės būklės pagerėjimu;
    5) siejanti alkoholio vartojimą su vairavimu;
    6) siejanti alkoholio vartojimą su psichinės veiklos pagerėjimu, asmeninių
    problemų sprendimu;
    7) siejanti alkoholio vartojimą su stimuliuojančiomis, raminančiomis ir
    kitomis gydomosiomis savybėmis;
    8) siejanti alkoholio vartojimą su socialine sėkme, padidintu seksualiniu
    aktyvumu;
    9) palankiai vaizduojanti nesaikingą alkoholinių gėrimų vartojimą ar
    neigiamai atsiliepianti apie abstinenciją ir saikingumą;
    10) pateikianti didesnę tūrinę etilo alkoholio koncentraciją kaip
    alkoholinių gėrimų privalumą;
    11) pateikianti neteisingą ir (ar) klaidinančią informaciją apie
    alkoholinius gėrimus.

    Baudas už šio Įstatymo 29 straipsnyje nustatytų reikalavimų pažeidimus
    skiria Valstybinės tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos prie Lietuvos
    Respublikos Vyriausybės ir savivaldybių institucijos (už išorinės reklamos
    draudimo pažeidimus).

    Donatas Bušma
    tel. (8-5) 271 9803
    e-paštas

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: